PROCEDURA FUNKCJONOWANIA PP-P W PRZYSUSZE W CZASIE EPIDEMII COVID – 19 – aktualizacja
WYTYCZNE DLA KLIENTÓW UCZESTNICZĄCYCH W STACJONARNYCH WIZYTACH NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W PRZYSUSZE W OKRESIE PANDEMII
-
Wizyty klientów są umawiane telefonicznie na konkretną datę i godzinę,
z podaniem niezbędnych informacji. -
Przed umówionym badaniem w Poradni pracownik skontaktuje się z rodzicem /opiekunem, pełnoletnim uczniem/ telefonicznie, uzyska informacje dotyczące stanu zdrowia, przeprowadzi wywiad. Należy wysłuchać instrukcji związanej z procedurą badania.
-
Na badania diagnostyczne/terapię należy zgłaszać się o ustalonej godzinie. Drzwi do Poradni są zamknięte. Pracownik wyjdzie po każdą umówioną osobę, wezwany dzwonkiem, który przy zachowaniu bezpiecznej odległości, zaprowadzi badanego do odpowiednio przygotowanego gabinetu.
-
Do poradni można przyprowadzać tylko dzieci zdrowe – bez objawów chorobowych takich jak kaszel, gorączka, katar, ból mięśni itp. Rodzic/opiekun lub pełnoletni uczeń również musi być zdrowy, tj. bez powyższych objawów.
-
Jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych, nie wolno zgłaszać się na diagnozę/terapię do Poradni.
-
Przed przystąpieniem do badania rodzic/opiekun dziecka lub pełnoletni uczeń wypełnia oświadczenie dotyczące stanu zdrowia, istotnych informacji mogących wskazywać na zagrożenie epidemiczne (kwarantanna, izolacja).
-
Wykonany zostanie pomiar temperatury ciała dziecka i rodzica/opiekuna. Pracownik odstąpi od czynności zawodowych w przypadku stwierdzenia podwyższonej temperatury (powyżej 37,5 st. C) oraz w przypadku braku zgody rodzica/ opiekuna dziecka lub pełnoletniego ucznia na wykonanie pomiaru.
-
Brak zgody na warunki badania/terapii czy stosowania środków ochronnych jest jednoznaczne z odmówieniem przez pracownika poradni zgody na badanie/zajęcia.
-
Na miejscu w Poradni każdy klient (dziecko również) obowiązkowo dezynfekuje ręce płynem dezynfekującym dostępnym przy wejściu. Należy zaopatrzyć swoje dziecko w indywidualną osłonę nosa i ust i/lub rękawiczki. Każdy rodzic powinien mieć rękawiczki ochronne, zakryty nos i usta.
-
Do Poradni może zgłosić się jeden rodzic z dzieckiem /po wcześniejszym ustaleniu terminu/. Na wizytę nie należy przyprowadzać dodatkowych osób (np. rodzeństwa). Rodzic dziecka do lat 7 może czekać na dziecko w wyznaczonym miejscu.
-
Na czas badania dziecka w poradni wskazane jest, w miarę możliwości, by rodzic przebywał poza terenem placówki.
-
Prosimy o dostarczenie przygotowanych wcześniej informacji i opinii ze szkoły/placówki, kserokopii dokumentacji medycznej.
-
Należy zabrać ze sobą własne przybory szkolne (długopis, ołówek, kredki dla dziecka i długopis dla rodzica/opiekuna).
-
Dziecko nie przynosi na diagnozę własnych zabawek i innych zbędnych przedmiotów.
-
Rodzic/opiekun zapewnia dziecku płyny do picia we własnej butelce lub pojemniku.
-
Regularnie przypominać dziecku o podstawowych zasadach higieny. Podkreślać, że powinno ono unikać dotykania oczu, nosa i ust i nie podawać ręki na powitanie. Zwrócić uwagę na odpowiedni sposób zasłania twarzy podczas kichania czy kasłania. Rodzic powinien stosować powyższe zasady, dając dziecku dobry przykład.
-
Klient zobowiązany jest do zachowania bezpiecznej odległości 1,5 metra z osobą diagnozującą.
-
Prosimy o punktualność, aby dziecko nie spotykało się z innymi w poczekalni lub pokoju badań.
-
Klienci mogą korzystać tylko z wyznaczonej toalety. Zużyte jednorazowe środki ochrony osobistej należy wyrzucić do zamykanego, wyłożonego workiem foliowym kosza.
-
Po zakończeniu badań/terapii, pracownik odprowadzi dziecko do wyjścia i przekaże oczekującemu rodzicowi.
-
Omówienie wyników diagnozy/przebiegu terapii może odbywać się z wykorzystaniem metod komunikacji na odległość.
-
Kontakt bezpośredni z klientem w placówce ograniczamy z uwagi na dobro
i bezpieczeństwo klientów oraz pracowników poradni. -
Wszystkie druki obowiązujące w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
w Przysusze dostępne są na stronie ppp.przysucha.pl w zakładce: DRUKI DO POBRANIA. -
Wszelkiego typu sprawy prosimy nadal zgłaszać, z minimalizowaniem kontaktu bezpośredniego, pod numerem telefonu (48) 675 39 27.
Marzena Górna – Dyrektor PP-P w Przysusze